Een nieuw hoofdstuk voor coach Thomas: na enkele jaren zijn vast ploegske te hebben gecoached, werd het tijd voor een nieuwe wind. De U 14 A werd zijn nieuwe ‘ project’.

Met wisselende resultaten en veel geexperimenteer in de voorbereiding kwam de start van de competitie als geroepen. De gretigheid en de honger van deze groep is zodanig groot om mooie resultaten neer te zetten zodat deze wedstrijd niet snel genoeg  kon aanvangen.

In een zonovergoten en op gras spelend Hoevenen bekampten onze talentjes de thuisploeg. Al snel werd duidelijk dat er rekening zal moeten worden gehouden met deze ploeg: Daan en Lies korfden al snel de 0-2 , beiden op doorloper. De toon leek direct gezet: het niveauverschil werd direct duidelijk en dit werd snel vertaald op het scorebord. Aanval na aanval kwam via de bezoekers en de ene korf was al knapper dan de andere: met verscheidene tempowisselingen en veel vista liepen onze helden snel uit naar een 0-4 voorsprong via Kaat op doorloper en Lene met een korte kans. En de thuisploeg dan? Ze deden wat ze konden maar de verdediging stond als een huis waardoor de kansen zeer schaars waren voor de thuisploeg. Het ietwat klassieke spel van hun werd al snel opgevangen door de spelers zelf. Dit wijst op korfbalintelligentie van onze jeugdige spelers. Dan toch werd er een gaatje gevonden in onze burcht waardoor de thuisploeg de 0 kon wegvegen op het bord. Daan liet snel merken dat hij met een mooie versnelling dit zeker zo goed kon.  Hoevenen, zeker niet slecht spelend maakte op shot de 2-5 maar Rijko heerste volledig de eerste helft en Jelte en Ward beiden op doorloper scoorden de 2-7. Lies met een shot onder druk zorgde knap voor de 2-8 ruststand. Coach Thomas bleef zijn rustigheid zelfe maar loofde de spelers terecht voor het geleverde spel.

Na het verfrissende water tijdens de pauze wisselde coach Thomas enkele spelers maar van verslapping was hier totaal geen sprake: hetzelfde spelbeeld zagen we terug zoals in de eerste helft waardoor dit een genot bleef ( althans voor de Rijko supporters) om naar te kijken. Aanval na aanval blijf komen langs onze kant en de ene na de andere korf werd prachtig ingezet. Jins 2 x op doorloper en Chiene met een ver shot dikten de score aan tot 2-11. De thuisploeg werkte en knokte voor wat het waard was en beloonde zichzelf met een doorloper van hun snelle heer. Xander, voor de eerste maal in een A- ploeg voelde zijn vertrouwen groeien en kwam meer en meer op de voorgrond waardoor hij kans na kans kon nemen, knap zo!!De beloning bleef niet uit en hij scoorde, zoals zeer velen deze wedstrijd , op doorloper de 3-12. Terecht applaus voor deze kerel!!!! De honger was steeds nog niet gestild en Rijko raasde als een stormram verder over het arme Hoevenen: Dieuwke op volle snelheid benutte de korte kans zodat de score steeds opliep. De thuisploeg kreeg dan de uitgelezen kans om hun score te verhogen maar vanaf de stip mistte de sterke thuisdame helaas…Daan echter liet zien hoe je wel een stip moet omzetten…Jelte, zoals we hem kennen, steeds aanwezig op de juiste plaats lukt een mooie shot en Chiel deed hem netjes achterna…Diezelfde Chiel rondde wellicht de mooiste aanval van de dag schitterend af!!!Met een omgezette stip van Hoevenen en een laatste korf van Jelte stond de prachtige 4-18!! eindscore op het bord… Coach Thomas en de supporters kregen van hun nieuwe sponsor VERBRAEKEN nog lekkere koffiekoeken als beloning voor het geleverde spel.

Opvallend hier is het feit dat ALLE spelers en speelsters vandaag hebben gescoord, prachtig toch…

Een meer dan tevreden coach Thomas feliciteerde de ganse ploeg voor deze geweldige wedstrijd. Het feit dat de tegenstander niet het allerhoogste niveau speelde, neemt totaal geen afbreuk van deze prachtprestatie .De goede weg lijkt ingeslagen bij deze groep, TOP!!

Volgende week nieuwe afspraak om 10.00uur thuis tegen Appels uit Dendermonde.

Dat appeltje hopen we dan ook te schillen (kon het nie laten)…Supporters op post!!!

Een vrijwillige reporter