Door de coronaellende werd de start van de competitie verlaat naar het weekend van 19/20 september. De vrij gekomen ruimte maakte plaats voor een aantal oefenwedstrijden die we tot op heden afwerkten. Gelukkig werd het oefenschema noch de trainingen verstoord door een opflakkering van Covid-19. Rijko kern heeft gedurende die periode scherp getraind en dan is het leuk dat ons harde werk ook beloond wordt. Je merkt wel dat we telkens meer progressie boeken en dat is een opwarmertje voor aanstaande zaterdagavond. Dus genoeg geoefend zou ik zeggen, nu voluit voor het serieuze werk en de jacht naar het eerste puntengewin. De midweek partij op en tegen Scaldis leerde ons dat we als team uit Hoofd-Klasse 1 best ons korfbal wagonnetje kunnen aanpikken bij die van de Promo League, we hoeven daar, mits ietsje meer regelmaat in onze afwerking, niet voor onder te doen.

Dat maakt het spelverloop van gisterenavond vrijwel duidelijk. Na een vijftal matchminuten prijkte reeds een 0-2 op het scorebord, via Nick Michielsen en Nona Luyckx. Echter we vielen stil op gebied van afwerking na de vakwissel, we konden er op dat moment geen verlenging aan breien. Bijgevolg scoorde Scaldis eerst de gelijkmaker, om vervolgens via twee stippen een 4-2 voorsprong op te eisen. Onze vier toegekende vrijeworpen leverden niets op, zodat we een 15 tal minuten zonder score bleven. Dorthe Neefs vond het gaatje naar 5-3, Cedric Eelen en Lennert Herthogs beide met een inlegger vanonder de korf, verzilveren nu Rijko’s betere spel, 6-5. Een stip voor Scaldis omgezet, 7-5, onze stip net voor de rust werd gemist. Na de pauze peptalk tappen onze fanions plots uit een ander vaatje. Door er een zevental achtereenvolgens binnen te prikken, is Scaldis zo verrast, komen in ernstige ademnood en gaan verder zeer slordig te werk, tot grote ergernis van hun flamboyante Nederlandse coach. Onze afwerkers van dienst waren Tim Baetens met stip, Kato Brosens op inloop, Dorthe Neefs, Nona Luyckx, Nick Michielsen, Lennert Herthogs en Cedric Eelen die de wedstrijd deden kantelen naar 10-12. De Scaldis coach riep en tierde naar zijn manschappen met de boodschap : verboden te verliezen! Deze kwam aan, zodat zij een drie op rij konden korven. Maar ook bij Rijko was bovenstaande gedachte niet mis verstaan, Dorthe Neefs knalde de 13-13 gelijk binnen. Trainer/coach Glenn Rust keek goedkeurend toe, zijn discipelen zijn klaar voor zaterdag de confrontatie aan te gaan met Hoboken2000/Mercurius en we zijn benieuwd wat dat gaat geven. Graag bevelen we onze trouwe suppo’s aan deze wedstrijd bij te wonen. Als club blijven we de nodige aandacht schenken om jullie, in de mate van het mogelijke, comfortabel en veilig te voelen tijdens het bijwonen van deze match. Afspraak, dus met zijn allen op post!

Alsnog even vermelden, ook onze reserve werkten tegelijkertijd hun wedstrijd af tegen de reservisten van Scaldis. Uitslag : 13-7 voor de thuisploeg.