Heropstart korfbaltrainingen?

Berickt KBKB

Op 13 mei 2020 maakte de Nationale Veiligheidsraad opnieuw enkele versoepelingsmaatregelen bekend.

Zo besliste de overheid dat sporten met meerdere personen opnieuw mogelijk is binnen sportclubs. Het betreft enkel trainingen outdoor, geen wedstrijden. Tevens is het maximum aantal deelnemers beperkt tot 20. Dit alles onder de aanwezigheid van een coach en mits respect voor de veiligheidsafstand.

De KBKB stelde op basis van de beschikbare informatie enkele richtlijnen op voor ‘Verantwoord korfbal beoefenen’ binnen de huidige restricties. We willen alle clubs aanmanen om niet licht om te gaan met de versoepelingen van de Veiligheidsraad en samen onze verantwoordelijkheid te nemen voor onze spelers en supporters.

Als club bekijken we heden op welke manier we terug korfbal kunnen aanbieden en vanaf wanneer. Om alles in goede banen te leiden zullen we een beroep moeten doen op een aantal vrijwilligers (trainers, materiaalmeesters en toezichthouders), zonder deze GEEN heropstart van de korfbalactiviteiten! Als U wil meewerken mag U een mail richten aan onze voorzitter bruyns.joris@gmail.com, deze zal alles coördineren en communiceren.

De opstart zal gebeuren conform de richtlijnen 'verantwoord korfbal beoefenen' en de gemeente Rijkevorsel. Gelieve deze ook STEEDS  correct na te leven!
Onze vrijwilligers zullen ook de nodige instructies en richtlijnen krijgen zodat alles steeds in veilige omstandigheden kan verlopen.

KORFBALSEIZOEN 2020 - 2021

Achter de schermen zijn we natuurlijk al een aantal maanden druk in de weer met de invulling van trainers en coaches voor de diverse korfbalteams voor het seizoen 2020 - 2021.
Onder normale omstandigheden houden we jaarlijks een infomoment in onze kantine, dit jaar per uitzondering zal dit op een andere manier gebeuren.
Woensdagavond 20 mei 2020 zal er een powerpointpresentatie verstuurd worden waar de nodige info in zal verschijnen. Eventuele vragen en opmerkingen zullen schriftelijk kunnen
ingediend worden. Vragen/opmerkingen zullen individueel beantwoord worden en/of in een FAQ bericht gecommuniceerd worden.

KORFBALACTIVITEITEN DIT SEIZOEN

Buiten de mogelijke heropstart van de trainingen worden alle andere activiteiten georganiseerd door Rijko voor dit seizoen geschrapt, dit om reden dat tot 30 juni 2020 al zeker geen groepsactiviteiten mogen en kunnen plaatsvinden.
Volgende activiteiten worden of waren reeds geschrapt.
- Aardbeientornooi donderdag 21 mei.
- Jeugdtornooi maandag 1 juni te Nederland (Eindhoven).
- Vrijwilligersdag vrijdag 26 juni, deze was reeds verplaatst naar een weekend in september.
- Jaarlijks Algemene Vergadering vrijdag 26 juni, deze zal verplaatst worden naar september of oktober 2020.
- miniemen en pupillenweekend (U8 en U10) zal dit jaar ook jammer genoeg niet kunnen plaatsvinden.