Deze verre verplaatsing had nog wel wat belang: bij winst werd de eerste plaats gehaald in de veldcompetitie . Na een studieronde van enkele minuten begon de Rijko -trein op stoom te komen: Lenne op doorloper, Lies met een shot en Kaat met een shot zorgden voor een klasseverschil dat duidelijk werd op het veld en het scorebord. Neerlandia probeerde de bakens te verzetten met vooral verre schoten. Eentje van heel ver ging prachtig binnen….. Maar dit was slechts een voetnoot:  Rijko duwde het gaspedaal nogmaals in en liep uit tot een 1-6 stand na een onehander (handelsmerk van Lenne ) op doorloper, een ver shot van Stien en een korte kans van Marie. De thuisploeg lukte nog wel de 2-6 na alweer een ver shot van de talentvolle dame in hun rangen. Deze helft was niet van het allerbeste niveau maar ondanks dat spatte het talent en de klasse van deze groep er vanaf!! Na een iets rommeligere start van de tweede helft kwam Rijko ( alweer) onder stoom: Lies scoorde haar tweede en derde van deze wedstrijd ( knappe match) , Matthijs scoorde er ook 2 in een Matthijs-minuutje, Kaat op doorloper en tenslotte Loris   zorgden voor de 2-12 eindscore….Dit zorgde na de wedstrijd voor een vreugdedans bij coach en spelers: GE WEL DIG!!!!!

Hierdoor is de eerste plaats een feit : een dikke proficiat aan alle spelers en ook zeker aan coach Rudi: deze ploeg werkt voor elkaar, is onbaatzuchtig en het plezier is duidelijk te merken op en naast het veld.

Met talent alleen win je geen wedstrijden, het totale plaatje moet kloppen : als TEAM bereikt men veel meer en dit is duidelijk zichtbaar bij deze groep!!!

Om dit te vieren trakteerden Rudi en kapitein Lenne de spelers op een verdiende ‘ maaltijd ‘  bij de Burger King. De vele meegereisde supporters schoven eveneens aan zodat deze verre veplaatsing meer dan de moeite waard werd….

Rust, rust, rust: en dit voor enkele weken: het zal voor iedereen nodig zijn…

De zware zaalcompetitie komt er binnen enkele weken aan . Daar zal deze ploeg alles uit de kast moeten halen om een mooie klassering te kunnen halen.

Tot binnenkort!!!!!!

WE ARE RIJKO!!!