A: Jo/Willem (1), Stijn (2), Jinte (1), Lotte/Lobke

V: Tiemen (2), Jonas, Sita, Luna/Kaat (1)

Na een korfbalvrij weekend krijgen we Scaldis op bezoek, zij wonnen vorige week thuis van Voorwaarts en zijn duidelijk niet meer de ploeg die we begin augustus tegenkwamen op de try-out van Spartacus. Voor de wedstrijd was er gezegd dat Scaldis veel druk ging zetten en reboundend sterker is geworden. Vol goede moed beginnen we aan de wedstrijd met het geloof dat het wel goed zal komen… Al meteen voelen we dat we problemen hebben met de erg felle druk van Scaldis; we gooien ballen buiten, passen niet naar de buitenkant, passen te traag, vertrekken niet in de ruimte,.. we spelen hiermee heel erg in de kaart van de bezoekers en belonen hen ook nog eens.

Gelukkig schiet Stijn ons naar 1-0, na knap reboundwerk van Jo. Snel krijgen we een shot tegen voor 1-1. Tiemen lootst ons met zijn vak snel naar 2-1 en 3-1 met een korte kans + shot. Net voor rust scoort Stijn nog een korte kans en kunnen we rusten bij 4-1. We kregen heel wat eerste en tweede kansen maar onze afwerking was met momenten helemaal zoek vandaag. Probeer allemaal op training deze week dit aan te scherpen en te blijven geloven in jezelf en je ploeggenoten!

Tijdens de rust wisselen we 3 keer en hopen we met meer snelheid te krijgen en tot betere (en meer) kansen te komen, maar dit lukt ons in het begin niet. Kaat scoort wel op shot de 5-2 na een slim trucje van Tiemen onder korf. ;) Jinte brengt ons op shot naar 6-3 Scaldis kreeg ook heel wat kansen maar ook bij hen was het moeilijk om de vele kansen af te werken. Willem werkte hard en pikte ook zijn goaltje met voor 7-3.

Uiteindelijk wonnnen we met 7-4, maar het was allemaal heel moeizaam en zeker niet onze beste wedstrijd dit seizoen. Hopelijk herpakken we ons vrijdagavond voor de ¼ finale in de beker tegen Leuven. Bij winst spelen we in de ½ finale tegen Boeckenberg! Zaterdag wacht ons de derby tegen Vobako in de strijd voor de eerste plaats. Beide ploegen wonnen tot hiertoe alle wedstrijden en zijn zeker van de top 8 in de zaalcompetite. Vobako is de best aanvallende ploeg (93 gemaakte korven) in onze reeks en wij de beste verdedigende ploeg (23 tegen), benieuwd wie het zal halen zaterdag…