Super saturday….

In deze spannende reeks strijden 4 teams voor mogelijk 3 plaatsen voor de top 8 in de  zaal.

Toeval wil dat deze 4 ploegen dezelfde dag onderling tegen elkaar moesten spelen. Van eigen sterkte  uitgaan is de beste remedie lijkt me. Rijko startte vol vertrouwen en overgave aan deze topper. Al snel werd duidelijk dat de thuisploeg meer klasse en snelheid in petto had dan de bezoekers. Stien en Lenne op doorloper en een shot van Kaat maakten de krachtsverhouding duidelijk op het scorebord. Na de 3-1 tegenprik van de bezoekers diepte Stien de score uit tot 4-1. Rijko  speelde op dat moment zeer goed: snel en mooi samenspel, variatie in de aanval, sterk in de rebounds…..De gretigheid spatte er van af. We doken de rust in met een 7-2 voorsprong , deze wedstrijd leek al gespeeld. Scores van Kaat, Simon en Stien op stip.

Na de rust startten de bezoekers gretig en snedig maar Rijko ving dit gepast op.  Alweer Stien scoorde op korte kans. De efficientie wat de voorbije weken het werkpuntje leek, was vandaag totaal niet merkbaar. Het speltempo ging echter iets naar beneden  zodat de bezoekers de kloof toch konden verminderen tot 3 korven verschil. Tijd om even een versnelling hoger te schakelen dacht de thuisploeg en alweer Stien scoorde de geruststellende 9-5 op stip. Leuven kon nogmaals tegenprikken door een shot van de 10! jarige Arthur, een talentje dus… Maar Rijko eindigde zoals het begon: overtuigend en dominant. Pam op shot  en 2x Lenne (shot en doorloper) zetten de fantastische 12-6 eindstand op het bord.

Een dikke proficiat aan deze 11 spelers en coach Rudi voor deze prestatie: de top 8 lijkt haast een zekerheid. Wat men vandaag heeft laten zien , is veelbelovend voor de ( nabije ) toekomst voor Rijko!!!!

Volgende week sluiten we af met een tripje naar Neerlandia alvorens eventjes op adem te kunnen komen .

Supporters op post!!!

Een vrijwillige reporter