Op een mooie nazomerdag maakten we de verplaatsing naar Hoevenen.

De thuisploeg, voor het eerst in een A-reeks , speelt nog op gras. Dit was eventjes terug wennen voor onze spelers.

Rijko nam een snelle start en kwam snel 0-2 voor na een stip van Stien en een korte kans van Daan. De thuisploeg werd wakker en begon wat  feller te spelen, iets waar ze bij  Rijko  niet altijd een antwoord op vonden. De 1-2 werd enthousiast onthaald door de fanatieke thuisaanhang.

Simon maakte echter snel de 1-3  en Daan lukte de 1-4 na een mooie doorloper gescoord met 1 hand. De 2-4 net voor rust gaf de thuisploeg weer moed om te blijven strijden.

Tijdens de rust werd er door coach Rudi terecht erop gewezen dat er zeer veel kansen werden genomen, maar dat de afwerking moest verbeteren!! Een werkpuntje voor gans de groep….

Hoevenen startte echter de tweede helft furieus, Rijko was eventjes niet bij de les, wat leidde tot de 3-4 en zelfs de 4-4.

Slap verdedigen was hier de oorzaak: de spelers moesten zich dringend herpakken!!

Jasper, Daan , en Simon hadden dit begrepen en beslisten deze wedstrijd met een 4-7 tussensprint .

Hoevenen scoorde nog de 5-7 voor de statistieken en zo werd deze wedstrijd winnend afgesloten.

Na het mooi vertoonde spel vorige week was het vandaag net iets minder: zeer veel kansen gecreeerd, maar ‘ slechts ‘ 7 x gescoord, dit zal nog een werkpuntje worden voor deze groep.

Het sterk verdedigend werk van vorige week was vandaag net iets minder, maar coach Rudi zal dit meenemen naar de volgende week toe.

Met 4 op 4 is Rijko goed gestart aan de competitie, volhouden is de boodschap!!!!

Een vrijwillige reporter