Het trainingsprogramma van de voorbije weken werd goed verwerkt en nu was het dus tijd voor het serieuze werk. De eerste competitiewedstrijd werd dan ook met succes afgerond tegen een onmondig Aalst. Het werd een vlotte overwinning waarbij Ago Aalst met overmacht werd overtroefd.

Het eerste aanvalsvak van Rijko ging als een raket van start en op de 10” gooide Loris de openingstreffer al binnen met een doorloper, 1 - 0. Ago Aalst besefte nog niet goed wat er gebeurde of ze kregen er nog een tweede aan hun broek genaaid met een schot van Stien 2 - 0. Na de vakwissel was het beurt aan het tweede aanvalsvak om het voorbeeld te volgen. Simon had dit dan ook begrepen en hij scoorde in de 8ste minuut met een schot, 3-0. Ondanks een knap staaltje verdedigingswerk begon de motor in aanval toch een beetje te pruttelen. Na een nieuwe aanvalskracht, Daan ipv Matthijs, keerde het tij en wist Simon in de 20ste minuut de 4-0 op de bordjes te zetten. Na de vakwissel werd er direct uitgelopen met een doorloper van Loris 5-0 en op stip door Stien na een fout op doorloper van Lenne, 6-0. Net voor het einde van de eerste helft legde Daan de ruststand vast, 7-0.

Het was duidelijk dat de wedstrijd al beslist was en dat de tweede helft met iets meer zekerheid kon gestart worden. Het gaf Rudy dan ook de gelegenheid om meerdere wissels uit te voeren. In de 3’ werd in aanval Marie vervangen door Lies. In verdediging werd er niet meer zo kort aangesloten en hierdoor profiteerde  Aalst  door een ver schot binnen te gooien, 7-1. Beide ploegen konden nadien dan ook niet profiteren van een verkregen strafworp. Na 15’ dacht Loris nu is het genoeg geweest en net voor hij gewisseld werd door Matthijs wist hij nog te scoren met een doorloper, 8-1. De ondertussen ingevallen Pam deed eveneens haar duit in het bakje door te scoren met een doorloper, 9-1. In de laatste 5’ volgenden er nog drie wissels en uiteindelijk werd de wedstrijd afgesloten met een doelpunt van Daan met een korte kans, eindstand 10-1.

Onze U14A heeft duidelijk de competitiestart niet gemist en we onthouden dat we een schitterende eerste helft zagen met fris dynamisch korfbal dat zowel aanvallend als verdedigend rendeerde. De tweede helft vonden we mekaar iets moeilijker omdat dan ook iedereen voldoende spelgelegenheid kreeg. Dikke proficiat iedereen en hopelijk zijn we vertrokken voor een lange reeks.

Guy