Herpakken was het motto waaronder de partij tegen KCBJ van start ging. Het moest vandaag gaan gebeuren na de twee op rij, nog steeds op onbegrijpelijke wijze verloren wedstrijden, tegen ASKC en Hoevenen. Na een pittig gesprek tussen spelers en coachen heeft men deze minprestaties kunnen plaatsen. Als de nood hoogst is dan beseft iedereen wel degelijk dat enkel met een collectieve pracht prestatie de beloning zou volgen. In de situatie waarin de club zich bevindt doet men er verstandig aan deze wedstrijd slim en volwassen aan te vatten  In het andere geval tikt het klokje genadeloos de vijf voor twaalf aan! We waren getuige van een zeer pittige partij gekruid met een massa doelpunten, 29 voor de rust plus 21 erna, waarvan onze steunende suppo’s immens hebben genoten en hun vele juichkreten hebben uiteindelijk Rijko over de meet geleidt.

Op dit resultaat valt niets af te dingen. We zijn na deze zege tegen KCBJ ontsnapt aan een verdere tuimeling in het klassement en wordt de partij van volgende week op Appels een zeer cruciale om de kloof met de rode lantaarn tot 6 punten uit te diepen. Eén knalprestatie volstaat niet, met het geloof in eigen kunnen en het verworven vertrouwen is onze remonte nu definitief ingezet, me dunkt!
KCBJ begon eerder furieus aan de wedstrijd en opende al snel naar 0-2, mede omdat onze eerste aanval open kansen niet afwerkte. De vak wissel bracht soelaas zodat Loes Rönne en Sander Marijnissen de stand in evenwicht brachten, 2-2. Potverdorie, weerom kon onze eerste aanval de korf moeilijk vinden, wat met zich meebracht dat KCBJ door hun blitsere afwerking de 2-4 forceerde en nadien een 4 korvenkloof korfde tot 3-7. Enkel Nona Luyckx had er ééntje in het korfje van de tegenpartij kunnen leggen, omdat een onterecht doelpunt op een zogenaamde snijfout van Loes Rönne werd afgekeurd. Maar we lieten niet begaan rechten onze ruggen, begonnen snuggerder te spelen en zo werd de stand herleidt tot 6-8.  De bewerkers hiervan waren Sander Marijnissen, Dorthe Neefs en Marie Vanden Langenbergh. De scherpschutters van KCBJ lieten niet toe dat de kloof verkleinde tot 8-10. Loes Rönne en Nona Luyckx zorgden voor de tegentreffers. Echter onze defensieve druk kende succes zodat KCBJ plots moeilijker onze korf vond. We namen gretig het heft over via Sander Marijnissen, Stijn Vander Auwera, Nick Michielsen naar een gelijke stand 11-11. Als toemaatje voor de rust zorgden Stijn Vander Auwera met stip, vrije worp van Loes Rönne,  Ben Van Looveren en een stip op Loes die Stijn omzet voor de ommekeer, 15-12. Toch moesten we nog 2 korven toestaan net voor het pauzesignaal, 15-14. Na het water nam KCBJ weer even over 18-19. Eerst werd een inlegger van Sander Marijnissen afgekeurd, waarom? waarop Loes Rönne het genoeg vond, een inloper gevolgd door een uitgelokte stip, die Stijn dan weer omzet en een knap shot brachten Rijko naderbij. Uitgeteld waren we zeker niet want het is nu in de eindfase, die ons vorige keren zuur opbrak, dat we het verschil maken.    Nick Michielsen, Dorthe Neefs, Nona Luyckx 2x, Sander Marijnissen, stip op Stijn Vander Auwera die hijzelf omzet, wisselman Tim Baetens en nogmaals Dorthe Neefs telden de Betekommers definitief uit, 26-21. We legden vervolgens het spel slim lam door de partij volwassen uit te spelen. Nog een stip op Marie Vanden Langenbergh omgezet door Nona Luyck bracht het slotakkoord, eindstand 27-23. Fantastisch resultaat en iedereen blij en opgewekt huiswaarts toe.

Rijko reserve – KCBJ reserve : 15-5

Gewestelijke : Rijko 2 – Hoboken 2000/Mercurius 2 : 15-11  Schitterende partij tegen de koploper van het klassement. Ik meen dat ze deze zege hebben opgedragen aan Kurt Van Dael die door een ongelukkig thuisaccident het slachtoffer werd van een zeer ernstige oogkwetsuur. Van mijnentwege Kurt veel beterschap en sterkte toegewenst in je herstel.

Eugeen