Onze suppo’s waren ook ditmaal talrijk aanwezig ter ondersteuning van deze belangrijke wedstrijd, en ja deze mensen verdienen eigenlijk beter dan met zure oprispingen huiswaarts te keren. De partij tegen Hoevenen zou meteen een topper worden tussen twee ploegen die resoluut een belangrijke stap wilden zetten met het oog op de redding in Hoofdklasse 1. Want na de slot wanprestatie vorige week tegen ASKC was de Wake-Up-Call gewoonweg zich herpakken. Maar het zit Rijko soms ook tegen om juist vandaag met een noodploeg aan de start te verschijnen. We hebben zoveel potentieel dat het verschil zou kunnen maken, echter konden we geen beroep doen op Marie Vanden Langenbergh, Jesse Peeters gekwetst  Cedric Eelen en Stef Neefs, bijgevolg onze wisselmogelijkheden kenden een ferme knauw.

Nochtans bij aanvang zagen we dat het helemaal goed zat, openen deden we via Ben Van Looveren, waarna we even Hoevenen aan de koord zagen trekken, 1-2. Doch Rijko liet zich niet intimideren doordat zij als fis spelende ploeg aan de rust een optie namen op de thuis winst, 9-5. Mits een secuurdere afwerking had deze scorestand hogerop in ons voordeel kunnen wezen. Hiervoor zorgden Stijn Vander Auwera 2x, Nona Luyckx 2x, Loes Rönne 1x, Sander Marijnissen 1x en Ben Van Looveren 2x. Na de pauze dikten we zelfs aan tot 11-6 via Kato Brosens en Nick Michielsen. Dachten we op dit moment dat de partij gespeeld was? Een danige misrekening leidt tot een ware mis poes! Rijko speelt van dan af aan een korfbal met twee gezichten, knappe 1ste helft, erbarmelijke 2de helft. Er werden slechte keuzes gemaakt in aanvallend opzicht, gekoppeld aan een miserabele afwerking en de neerwaartse spiraal is ingezet. Niets lijkt nog te kloppen zodat de voorsprong wegsmelt bij iedere aanval van Hoevenen. Weinig of geen speelpunt wordt meer gemaakt tot het plots 12-12 staat. Enkel Nona Luyckx kon nog even tegenprikken. Gaan we weer een dramatisch einde van de partij tegemoet? Nadat Ben Van Looveren ons even terug een warm gevoel geeft is er die “Mentality Brakedown” die we niet meer te boven komen. Het geloof in eigen kunnen en het ploeggevoel ebt verder weg, van de teamspirit tijdens de 1ste helft bleef maar weinig meer over en dat leidt tot een schamele prestatie langs Rijko zijde, waar Hoevenen gretig gebruik van maakt om ons lik op stuk te geven, 13-16! Het is tenslotte Loes Rönne die met een stip de eindstand bepaald, 14-16. Het kan niet zijn dat die fris spelende ploeg plots niet meer bestaat. Er moet beterschap komen en we hopen dat dit vanaf volgende zondag zal gebeuren. Herpakken en heel snel is de boodschap! Niet met je eigen bezig zijn maar met het team. Het zeveren best terzijde laten naar resoluut gaan voor overwinningen, niet meer of niet minder! Wil het echte Rijko aub terug opstaan en revanche nemen? Eén knalprestatie is mogelijk reeds voldoende om het geloof in eigen kunnen en het vertrouwen te herwinnen. Zondag reeds tegen KCBJ is dit het ultieme moment om ons te herpakken en de weg naar een beter klassement in te zetten. Hoop doet leven!

Rijko res. – Hoevenen res. : 13-8  Dat we over het potentieel beschikken dat het verschil kan maken werd tijdens deze partij nogmaals bevestigd. Knappe in elkaar geknutselde acties gekoppeld aan een afwerkingspercentage dat we in de vorige wedstrijd hebben gemist bepalen mede een 10-3 rustresultaat. De korvenmakers van dienst, gesteund door de passes en het steunwerk van onze dames, waren : Tim Baetens 4x, Nathan Herthogs 3x,Tokke Van Kerckhoven 1x, Maud Peeters en Loes Rönne 1x. De 2de helft nemen we gas terug of kennen we ook hier de fameuze Rijko dip? Slechts driemaal werd de korf nog gevonden en dat getuigt van een ondermaatse afwerking gedurende de 2de periode. Nona Luyckx 2x en Tim Baetens 1x lukten dit drietal, waar Hoevenen een vijftal keer kon tegenscoren. Defensief klopte het bij Rijko wel, zodat we rustig naar het eindsignaal konden uitkorfballen.

Rijko C – Hoevenen C : 16-6  Het goede voorbeeld hoe men met een noodteam, aanvulling door gewestelijke en U19-ers een tegenstrever overklast werd hier op pas maat gegeven. We dachten op dit moment, kernspelers 1ste ploeg, ogen open hoe het kan en moet, hiervan kun je leren! Deze depannageploeg streelde het ego van de dunne suppo’s rangen die tot nu toe waren opgedaagd. Ondanks dat Hoevenen de opener voor zich nam, zette een gretig Rijko de cadans in tot een verbluffend resultaat dat leidde naar een 8-3 ruststand. Nathan Herthogs 3x, Tom De Bruyn 2x, Senne Rönne 1x, Jarne Daelemans 1x en Els Vanden Eijnden 1x, zorgden voor de acht korven. Het festival in keurig opgezette korfbalacties ging gewoon verder tijdens de 2de helft. De score werd verder uitgediept tot 16-6 door Senne Rönne 1x, Isis Claessen 1x, Jarne Daelemans 1x, Lore Brosens 1x en een formidabele Lennert Herthogs 3x + 1 stip omgezet op Senne. Gewoonweg een schitterende oogstrelende partij!     Eugeen